Bem-vindo à Comunidade UBNT

NanostationM5 LAN cai para 10Mb/s

mateuschmateusch 6 Pontos

nao entendo, ja usei outros roteadores e hub, ambos de 100mb/s e eu utilizo normal a 100 megas o nano, mas depois de um tempo ele diminui para 10Mb/s sem motivo algum! o que pode ser?

Comentários

• UBNT-JamieUBNT-Jamie 711 Pontos

Bom dia Mateus!

Se a conexo diminui de 100Mbps para 10Mbps, tente:

• Deixar configurado em "auto-negotation" em tanto o NSM5 quanto o switch/roteador
    • Conectar com outros cabos Ethernet
    • Trocar a fonte POE
    • Trocar o rdio (para ver se o problema est com os componentes do rdio)
    • Isolar o rdio de quaisquer fontes de interferncia eletrosttica

Abrao,
    Jamie

• mateuschmateusch 6 Pontos

Jaime, qual o padrao das fontes do nanostationM5 ? a do meu veio com uma de 15Volts,  original, meu irmao abriu a fonte para testar e ela fica oscilando a voltagem de 15.8V e 14.8V sempre, com ou sem o nanostation ligado. nao sei o que pode ser sobre a fonte! 

Sobre interferencia eletrostatica, seria possivel um transmissor de FM analogico interferir no mesmo? quando eu tinha o nanostation5 antes ( o de 54Mb/s Wifi )  ele nao acontecia isso!

outra coisa,  erro SSL, certificado de segurana do site nao  confiavel, isso sempre aprarece antes de conectar ao nanostation! o que pode causar isso?

• mateuschmateusch 6 Pontos

A soluao foi, o nanostation estava proximo a antena do transmissor de FM, como ele emite ondas magneticas....entao estava interferindo o NanostationM5, dai instalei em outro local com o mesmo cabo e a LAN nao cai mais para 10Mb/s! resolvido

• Dear Ubiquiti,

We are (Fortune Techserve) the network integrator placed in India.Today we are majorily focussed and successfully installed many PTP & PTMP links using Ubiquiti Airmax Devices.

We have Industrial Engineering Corporate customer,they are the leading motor manufacturer in India,They also having seven more sub division in the same local environment.

We Providing Ubiquiti Nanostation M5 to them for the seven PTP links i.e.,(Connect their HQ and other seven sub division with Ubiquiti nanostation M5).

No Problem arose since four month after the installation.For last one month we are facing lot of problems and troubles while they access their network.

Each Seven PTP link has the distance of approximately 2.5 Km (max).

Problems we are facing:

1)Signal quality and Signal capacity are around 70% get calculated for the seven links.
    2)Eventhough the signal quality and capacity is good, till we are facing the latency problem.
    3)Three times per week we are facing the packet drop issues and latency problem.(Each time we reset and reload the backup configuration,then it proprely runs for two to three days).

The last problem was one of the nanostation started flooding trafic and the total network was choked and we were not able to find the issue.This is the 2nd time we are facing the same problem.

Steps We Took:

1)We thoroughly check the configuration from the both ends.
    2)We check & change the Channel Width,Frequency and all other frequency parameter.(i.e we enabled the DFS mode in the device).
    3)Previously we had the Firmware edition of v5.5.4( we read the forums it shows there is an memory leadkage when t exceeds 81Mbps in Nano station M5 under this Firmware).   So we update the latest Firmware version v5.5.6 to all the seven PTP links.Till Now we didn't get the better result after the latest firmware updation.

So kindly feel our status and give the appropriate solution for the problem we are facing.Please give the neccessary support from your side.

Please reply me soon 

Thanks & Regards
    P.Karthikeyan
    Customer Support Engineer
    Fortune Techserve
    Coimbatore,
    CHENNAI ( INDIA )
    08144925942
    09894095961
Entre ou Registre-se para fazer um comentário.